חרב ז'בוטינסקי חזרה לישראל

דוד קורצווייל No Comments on חרב ז'בוטינסקי חזרה לישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו וכל מפקדי המשטרה הגיעו למרכז מורשת בגין בירושלים ליום עיון מיוחד לציון 100 שנים מהולדתו של מנחם בגין ז"ל, ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.

שיאו של היום היה בכנס מיוחד, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', במהלכו העניק המפכ"ל מתנה מיוחדת לראש הממשלה: חרב אשר היתה שייכת לזאב ז'בוטינסקי.

סיפורה של המתנה הייחודית החל לפני מספר חודשים, אז גילו במחלקת החינוך המורשת וההיסטוריה של המשטרה כי חרבו של מייסד התנועה הרוויזיוניסטית ובית"ר נלקחה ממנו במהלך מעצרו בשנת 1920, בשל פעילותו להגנה על יהודים בזמן פרעות נבי מוסא.

אנשי המחלקה החלו בחקירה וגילו כי ברבות הימים, התגלגלה החרב לידי מרטין היגינס, היסטוריון בריטי המתמחה בתולדות משטרת המנדט. בעקבות בקשת המשטרה, הגיע היגינס לארץ עם החרב והעבירה לאנשי חוליית ההיסטוריה במחלקת החינוך.

"את שגזלה משטרת המנדט מזאב ז'בוטינסקי לפני 94 שנים, היום אני, המפכ"ל, בשם משטרת ישראל, האמונה על ביצור שלטון החוק, משיב לידיך, ראש ממשלת ישראל, במקום המוקדש להנחלת מורשתו של מנחם בגין, אשר עשה רבות למימוש חזונו של ז'בוטינסקי בדבר מדינה יהודית ודמוקרטית, שומרת חוק ומכבדת זכויות אדם".

המפכ"ל המשיך ואמר: "החזרת חרבו של ז'בוטינסקי מסמלת את ניצחונו של עם ישראל, את תקומת המדינה ואת העובדה שהיום יש לנו משטרה ישראלית, שתפקידה לשמור ולחזק את הביטחון האישי. ברגע זה אנו עושים צדק היסטורי. משטרת ישראל עשתה, עושה ותעשה למען אזרחי ישראל, מתוך תחושת גאווה ושליחות".

 



0 תגובות